Trapezplader til min nye carport

Min elskede Ferrari skal have en ny carport. Min mand og jeg startede på projektet tilbage i april, men nu har det ligesom stået lidt stille i et stykke tid. Vi har endelig fået skudt ferien i gang nu, og derfor skal vores carport også bare blive færdig! Det er vores lille Do It Yourself projekt, og det er en meget hyggelig ting at gøre sammen. Min mand havde slet heller ikke regnet med, at jeg kunne finde ud af den slags, så der lærte vi alligevel lidt nyt om hinanden. Han blev først rigtig imponeret, da jeg informerede ham om, at vi manglede trapezplader til taget. Han vidste ikke en gang, hvad trapezplader var, før jeg forklarede ham om dem. Så har vi vist lige fået gjort det klart, hvem der har bukserne på i huset.

PVC trapezplader eller plast trapezplader?

Begge typer er billige, men hvilken er den bedste? Det har været et af de større spørgsmål i vores overvejelser, og min mand har ikke været til meget hjælp. Jeg gik så ind på Lavpristræ.dk for at finde nogle billige trapezplader og læse om de forskellige materialer.

Det har åbenbart ikke nogen stor betydning, om vi vælger PCV trapezplader, plast trapezplader eller en helt tredje type. De fleste af dem kan nemlig åbenbart holde til -40 grader såvel som +110 grader, så det er ikke fordi, de har tænkt sig at gå i stykker sådan lige med det samme. Det er nu godt at være på den sikre side, når vi bor i så klimamæssigt svingende land som i Danmark. Jeg har dog valgt at gå med PVC trapezplader, da de bare passede bedre til vores behov. Nu må vi se, hvordan resultatet bliver, når vi er færdige.

En Ferrari fortjener en lækker carport

Det bliver bare så lækkert, når vi en skønne dag er færdige med den carport. Nu skal vi i hvert fald lige have vores PVC trapezplader hjem, og så må vi se, om vi kan finde ud af at sætte dem på. De skulle vist være ret lige til, og ellers må jeg jo tage over, hvis min mand ikke kan klare det. Haha.

Jeg glæder mig, til vores carport er færdig, da min Ferrari ganske enkelt fortjener at holde i en carport. Måske holder vi carporten åben, så man stadig kan se den smukke Ferrari ude på vejen. Det må vi lige se på, som projektet skrider fremad. Det ville måske også være smartest at lave en lukket carport, hvis vi skal se fornuftigt på det. Bilen ville holde sikkert, tørt og varmt hele året rundt. Men har jeg virkelig lyst til at gemme min elskede Ferrari væk? Det er jeg ikke så sikker på. Jeg satser derfor på, at vores PVC trapezplader kan sørge for at holde bilen tør, når de bliver sat op. De nye trapezplader kunne blive mit argument for at holde carporten åben, når min Ferrari kan blive vist frem.

Skriv et svar