Køb slik med logo til dine kunder

Artiklen kan omfatte betalt indhold

Der findes mange måder at lave reklame på. Der findes både online og offline markedsføring, hvis man skal kigge mere overordnet på det. I dag vil jeg dykke lidt dybere i offline delen, hvor jeg har opdaget uudnyttet potentiale i en helt speciel form for offline markedsføring. Reklameartikler er nøgleordet, mere specifikt er der tale om reklame slik, altså slik med logo. Normalt er markedsføring via reklameartikler ikke for alle type virksomheder, men lige præcis reklameslik er noget de fleste kan få noget ud af. TIl gengæld er det forskellige fra virksomhed til virksomhed, hvordan man får mest muligt ud af brugen af reklameslik. Grunden til slik med logo er en effektiv markedsføringsform, hænger sammen med det er et universelt produkt. Med det mener jeg, at reklameslik ikke har nogen branche præference eller henvender sig primært til det ét af kønnene. Slik med logo er muligvis det mest neutrale produkt blandt alle reklameartikler. Det er grunden til, at jeg mener det er stærkt undervurderet.

Foruden at henvende sig til alle slags målgrupper, så er slik med logo også effektivt, fordi det er meget få mennesker der siger nej til et stykke slik. Det man skal huske på når man markedsfører sig via reklameartikler er, at det skal være et produkt, som dine kunder gider at “bruge”. Der er mange scenarier, hvor reklameslik kommer til sin fulde ret. I fysiske butikker kan du have reklameslik liggende ved kassen, som folk kan tage når de har betalt. Som webshop kan du sende slik med logo med i kassen, når du sender kundernes vare. Ydermere, hvis du er ude og holde foredrag for nuværende og måske nye potentielle kunder kan du vælge, at lægge reklameslik rundt omkring i mødelokalet. Der er virkelig mange muligheder med reklameslik.

Målet med at bruge slik med logo, som en del af din markedsføring er, at få dit brand, logo eller virksomhedsnavn ud blandt folket. Slik med logo har ikke en direkte forbindelse til ekstra omsætning eller lignende. Det handler om, at folk har dit brand top of mind, samtidig med de associerer det med noget godt. Derfor skal du se det som en langtidsinvestering, som du ikke nødvendigvis kan måle resultatet på direkte. Mange vælger også at bruge slik med logo i forbindelse med events. Det kunne være fødselsdagsarrangementer osv.

Bolcher med logo er den foretrukne form for reklameslik

Nu har jeg talt meget om reklameslik, men slik i sig selv kan være mange ting. Jeg vil anbefale, at hvis du vælger at investere i reklameslik, så skal du gå efter bolcher med logo. Hvorfor lige bolcher med logo? Fordelen ved bolcher er de kommer i emballage én af gangen. Det vil sige hvert eneste bolche har dit logo, navn eller budskab på. I stedet for det er en hel pose slik, hvor dit logo, navn eller budskab kun står på posen. Med logo bolcher bliver folk udsat for din markedsføring, hver gang de tager et bolche. Derfor at chancerne for at forblive top of mind større, fordi folk bliver påvirket flere gange. Det er også praktisk i forhold til folk kan tage en håndfuld med sig. På den måde skaber din markedsføring via bolcher med logo, større spredning.